Pagina's

dinsdag 19 juni 2018

Paklijst zomervakantie

Ik houd heel erg van lijstjes maken. To-do-lijstjes, dankbaarheidslijstjes, lijstjes met dingen waar ik blij van word en ook paklijstjes. Aangezien de zomervakantie nadert (en ik zelf net terug ben van mijn babymoon!) leek het me leuk om met jullie te delen wat ik zoal meeneem op vakantie. Ik verklap alvast dat het niet heel veel is..



Ik neem altijd alleen mijn handbagage-trolley (mijne is van het merk SuitSuit) en een kleine handtas mee. Mijn trolley is klein, licht en makkelijk te vervoeren. Bovendien mag hij dus mee in het vliegtuig, wat weer tijd scheelt als je aankomt omdat je niet op je koffer hoeft te wachten.

Ik deel mijn paklijstjes altijd in drie categorieën in: kleding, cosmetica en overig. Vervolgens schrijf ik gewoon op wat er in me op komt. Dit doe ik meestal een paar dagen van tevoren. Het is voor mij echt een stukje vakantie-voorpret!

Wellicht heb jij er ook iets aan als je nog lekker op vakantie gaat deze zomer! Bij deze mijn paklijstje:

Kleding
  • 1 bikini (of 2)
  • pyjama
  • ondergoed/strings, genoeg om minimaal een week vooruit te kunnen
  • 2 beha's (is echt meer dan genoeg)
  • kort broekje
  • 5 shirtjes/tops
  • 2 jurkjes
  • lange rok (handig voor de avonden als het iets afkoelt of als je religieuze gebouwen wilt bezoeken)
  • lange broek
  • vest
  • zwart jasje (handig om van een casual outfit een iets nettere outfit te maken of voor als het 's avonds afkoelt op je bestemming)
  • slippers
  • espadrilles of sandalen
  • loafers
  • Nikes of andere schoenen waar je goed op kunt lopen, voor uitstapjes
  • 2 paar sokken, waarschijnlijk niet nodig, maar voor de zekerheid
Cosmetica
  • facewash of een andere gezichtsreiniger
  • reinigingsdoekjes om snel make-up eraf te kunnen halen op late avonden
  • deodorant
  • toner
  • wattenschijfjes, 2 voor elke dag van de vakantie
  • een paar wattenstaafjes
  • moisturizer/dag- en nachtcrème
  • volle fles zonnebrandcrème factor 30
  • bodylotion (of buikbalsem als je net als ik zwanger bent :) )
  • klem (voor mijn haar tijdens het douchen, ik was mijn haar in twee delen omdat het zo dik is)
  • borstel
  • tandpasta
  • tandenborstel
  • tandenstokers
  • make-upkwasten/beautyblender
  • oogschaduwpaletje en oogschaduwbasis
  • gezichtsmake-up
  • eyeliner
  • 1 lipstick en 1 lipgloss
Overig
  • reiswasmiddel (tube, poeder of eco wasnootjes)
  • boek
  • puzzelboekje (guilty pleasure :) zo fijn om te doen in een ligstoel)
  • pen
  • notitieboekje (om op vakantie nog meer leuke lijstjes te kunnen schrijven)
  • koptelefoon met noise-cancellation voor in het vliegtuig
  • oplader voor je telefoon
  • paspoort
  • creditcard
  • pinpas
  • elastiek
  • 4 schuifspeldjes
  • medicijnen en vitamines
  • pleisters
  • zonnebril

Ohhh ik krijg alweer helemaal zin om op vakantie te gaan als ik dit zo door lees. De hoeveelheid spullen die ik meeneem valt mee, toch? Ik neem altijd liever wat minder kleding mee en kies dan voor tops en broeken/rokjes die makkelijk te combineren zijn. Ik doe soms halverwege de vakantie nog een wasje, maar vaak is dat niet eens nodig. Meestal draag ik toch voornamelijk mijn bikini op vakantie en wordt mijn kleding daardoor niet zo snel vies :).

Ik maak me ook nooit zo druk om dingen die ik vergeten ben. Bijna alles kun je op het vliegveld of op bestemming kopen als je het vergeet mee te nemen. Ik pak liever minimaal in en dat ik misschien iets moet kopen als ik het vergeet, dan dat ik heel veel spullen inpak uit angst om iets te vergeten.

Wat neem jij allemaal mee op vakantie? En waar ga je naartoe dit jaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor je reactie! Liefs, Cécile